سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اصلاح بیدخوردگی

اصلاح بیدخوردگی:
ابتدا توضیحاتی راجع به بید به شما مشتریان داده می شود تا در حفظ فرش خود کوشا باشید. حشره بید پروانه کوچکی با رنگ زرد به طول 12-9 میلیمتر است.
پروانه مادّه در طول 3-2 هفته عمر خود حدود صد تخم در محل تاخوردگی فرشها یا سایر منسوجات پشمی می گذارند تخم های این پروانه در یکی از مراحل عمر خود به صورت «لارو» درمی آیند اگر خسارات حاصل از بید روی پشم باشد و متوجه شویم خسارات توسط بید بالغ صورت نگرفته، بلکه توسط نوزاد اوست یعنی همان لارو که برای رشد خود از پروتئین موجود در پشم تغذیه نموده و با تنیدن بر روی پشم و حفر خود از پروتئین موجود در پشم تغذیه نموده و با تنیدن بر روی پشم و حفر دالانهایی در داخل الیاف به آنها صدمه می زنند و پس از تبدیل شدن به بیدها دوباره تخم گذاری می کنند. به این ترتیب تعداد لاروها افزایش می یابد. یک حشره بید قادر است پس از چهل نسل حدود 42 کیلوگرم را نابود کند و درنتیجه میزان تخریب فرش نیز زیاد می شود.
چند نمونه از نحوه تعمیرات بیدخوردگی:
ترمیم قالی با قلاب پشت
ترمیم قالی با قلاب رو یا خواب مشهدی
(چنانچه قسمت روی فرش بر اثر بیدخوردگی یا ساییدگی از بین رفته باشد از روش قلاب استفاده می شود.)

چرم دوزی:
در اصل کار چرم دوزی، به لحاظ لوله شدن کناره های طولی فرش انجام می شود ولی در حال حاضر به دلایل زیر مورد استفاده قرار می گیرد:
جلوگیری از اول شدن فرش
جلوگیری از سُر خوردن فرش های ظریف در اندازه های کوچک بروی سنگ، سرامیک و پارکت
زیبایی و طولانی شدن عمر شیرازه به علت ساییدگی

روش چرم دوزی:
چرم را به اندازه طول فرش با قیچی بریده با نخ های چرم دوزی که بسیار محکم است (در صنعت کفش دوزی از آن استفاده می شود) چرم را از پشت به صورت زیگزاک به فرش می دوزند.

دو گره:
گلیم بافی فرش در دو سوی آن یکی از راه های افزایش عمر فرش و جلوگیری از ریختن و خارج شدن گره آن می باشد. اگر گلیم بافی فرش به هر دلیل شل شده باشد و یا تشخیص داده شود که مقدار آن مقاومت لازم برای حفاظت فرش را ندارد معمولاً در انتهای ریشه های فرش، اقدام به گره زدن می نمایند این امر به ویژه در فرشهایی که بیشتر مورد استفاده و شستشو قرار می گیرند بیشتر حایز اهمیت است.

انواع گره:
دو گره: برای استحکام بیشتر.
گره نخودی: برای فرشهایی که دارای ریشه های بلندتری هستند.
گره پنجره ای: بیشتر جنبه تزیینی و زیبایی دارد.

 

 

قالیشویی پاسداران 22646472
قالیشویی نیاوران  22646472
قالیشویی شریعتی 22646472
قالیشویی فرمانیه 22646472
قالیشویی تهرانپارس 77114281
 قالیشویی دولت 22646472
قالیشویی شمیرانات 22646472
قالیشویی پارک وی 22646472   
قالیشویی در محدوده میرداماد 22646472

قالیشویی آنلاین22646472